Prawidłowy sposób odżywiania

Skuteczne i zdrowe odchudzaniePrawidłowe odżywianie i aktywny styl życia jest podstawą, by długo cieszyć się zdrowiem i sprawnością fizyczną. Problemem wielu osób jest nadwaga, prezentujemy najpopularniejsze diety, przykładowe ćwiczenia oraz porady jak schudnąć i utrzymać wagę.

Stan przeciążenia układu pokarmowego, spowodowany złymi nawykami żywieniowymi lub różnymi schorzeniami może negatywnie odbijać się na naszym samopoczuciu i zdrowiu. Ciężkostrawne, tłuste jedzenie, spożywanie wysokoprzetworzonej żywności, życie w ciągłym stresie i narażenie na zbyt silne emocje oraz nadużywanie alkoholu i papierosów – wszystkie te elementy naszego stylu życia negatywnie wpływają na nasz organizm i mogą być przyczyną poważnych powikłań zdrowotnych. Zła dieta prowadzić może nie tylko do schorzeń układu pokarmowego, czy niewydolności wątroby. Na nieodpowiedni styl życia wyjątkowo wrażliwy jest żołądek. Dolegliwości układu pokarmowego nie muszą jednak być naszą bolączką, jeśli tylko znajdziemy czas i chęci na zadbanie o prawidłowe odżywianie.

Zrównoważony sposób odżywiania polecany jest przede wszystkim osobom, które chciałyby odciążyć swój organizm po długotrwałym okresie niezdrowych nawyków żywieniowych, lekkostrawne dania zalecane są dla dzieci i osób starszych, których organizmy mogą funkcjonować na zupełnie odmiennych zasadach niż organizm przeciętnego, zdrowego, dorosłego człowieka.

W każdej diecie, naistotniejsze jest ułożenie dobrego jadłospisu najważniejszy i właściwy dobór produktów. W diecie, której zadaniem jest odciążenie organizmu powinno wyeliminować się niewskazane produkty ciężkostrawne, do których należą przede wszystkim tłuste mięsa, produkty i przetwory mleczne o dużej zawartości tłuszczu oraz niekorzystne tłuszcze zwierzęce. Nie należy obawiać się, że w wyniku rezygnacji z tych produktów nasze menu stanie się wyjątkowo ubogie. Lista lekkostrawnych produktów, które śmiało możemy wykorzystać w komponowaniu naszych potraw jest bowiem urozmaicona i każdy może znaleźć w niej to, co ucieszy jego podniebienie.

Zwrócić uwagę należy na odpowiednie przetworzenie żywności. Zdecydowanie lepiej nasze potrawy gotować na parze lub piec w specjalnej folii niż smażyć na tłuszczach, czy odgrzewać.

Aby dieta przyniosła pożądane skutki dbać musimy o regularność posiłków, które najlepiej spożywać w odstępach trzygodzinnych i do 6 posiłków dziennie. Wskazane jest wypijanie przy tym ok. 2 litrów płynów, z których najlepsza jest niegazowana woda mineralna.
Diety, kojarzą się przede wszystkim z odchudzaniem. Ale to spore zawężenie tematu. Podstawowe zasady diety może stosować każdy człowiek. Najbardziej zalecaną dietą, której zasady odżywiania można stosować właściwie przez całe życie jest dieta śródziemnomorska, szczególnie polecana przez lekarzy, głównie z uwagi na dużą zawartość owoców i warzyw, ryb i owoców morza, oraz produktów posiadających niski indeks glikemiczny, przez co ten typ odżywiania, to doskonała dieta dla chorych na cukrzycę. Dużą popularnością, z uwagi na sporą skuteczność, cieszy się dieta Dukana.

Dieta może stosowana także w celu oczyszczenia organizmu, przykładem może być tu dieta lekkostrawna, która w niedługim czasie pozwala na pozbycie się skutków „ociężałości”, spowodowanej niezdrowym trybem odżywiania.

W serwisie można też znaleźć informacje o poważnych chorobach, związanych z zaburzeniami w odżywianiu jak bulimia czy anoreksja.